Hallo,
Ik heb mij onlangs een Corsaro 125 (bouwjaar:december '64) aangeschaft in een prachtige gerestoreerde toestand.Heeft wel enige tijd sitlgestaan en ga olie en bougie vervangen alvorens eerste ritje te maken.
Kan er mij iemand zeggen welk merk/type olie jullie gebruiken , dacht zelf aan een 20W50 meer bepaald de Classic van Castrol. Is dit een goede keuze ? Hoeveel olie gaat er in het carter ?
Zou ook de bougie willen vervangen , welke type raden jullie aan ? ( oude bougie was van Bosch W 225 T7 )
Alvast bedankt ,
mvg
Patrick
Corsaro 125 vraagjes
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Hallo Patrick,
ik heb zelf géén Corsaro, maar zal vanavond eens in het instructieboekje kijken.
Ik vermoed trouwens dat Castrol 20W50 wel OK is. Ik gebruik dat ook in mijn 350's. Let op: als de Corsaro een natte koppeling heeft, moet je géén auto olie gebruiken, want dan gaat de koppeling slippen. Je moet echt motorfietsolie hebben.
Je kunt hier wel een foto plaatsen. Even op imageshack, flikr of andere fotosite plaatsen en dan hier de url tussen [img]en[/img].
Je hoort nader.
ik heb zelf géén Corsaro, maar zal vanavond eens in het instructieboekje kijken.
Ik vermoed trouwens dat Castrol 20W50 wel OK is. Ik gebruik dat ook in mijn 350's. Let op: als de Corsaro een natte koppeling heeft, moet je géén auto olie gebruiken, want dan gaat de koppeling slippen. Je moet echt motorfietsolie hebben.
Je kunt hier wel een foto plaatsen. Even op imageshack, flikr of andere fotosite plaatsen en dan hier de url tussen [img]en[/img].
Je hoort nader.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Even in het instructieboekje gekeken. Ze hebben het over 1.2qt olie. Dat is volgens mij een Amerikaanse inhoudsmaat. Verder staat er Castrol XL te gebruiken en er staat ook 1kg 1,2 liter olie. Iedere 1200 miles (1920km, ofwel 2000km) verversen.
Klopt wel dat het Engelstalige instructieboekje voor de Amerikaanse markt was, want de Corsaro is wel geëxporteerd naar de VS, maar niet naar Engeland.
Hoe dat nou precies zit met die 1kg 1,2 liter weet ik ook niet precies. De Amerikanen hebben het altijd over "weight" (gewicht) van olie, terwijl wij het over de viscositeit hebben.
Klopt wel dat het Engelstalige instructieboekje voor de Amerikaanse markt was, want de Corsaro is wel geëxporteerd naar de VS, maar niet naar Engeland.
Hoe dat nou precies zit met die 1kg 1,2 liter weet ik ook niet precies. De Amerikanen hebben het altijd over "weight" (gewicht) van olie, terwijl wij het over de viscositeit hebben.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact: