1960 Tresette
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
1960 Tresette
Hier wat foto's van mijn tresette uit 1960.
Weet iemand wat de cijfers te zien op het laatste plaatje betekenen?
Ik weet nu zeker dat de 'F' in het framenummer 'tresette' betekent
Weet iemand wat de cijfers te zien op het laatste plaatje betekenen?
Ik weet nu zeker dat de 'F' in het framenummer 'tresette' betekent
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Hier een supergoed Italiaans artikel uit Motociclismo d'Epoca om te downloaden (6MB). De verschillen van de 175cc modellen komen aan de orde. Meestal zijn ze herkennen aan de cilinderkop e/o zadel/tank.
http://www.motomoriniclub.nl/175cc/fwan ... ticle2.zip
Bij de Tresette zie je aan de rechterzijkant van de cilinderkop (kleppendeksel) een cirkel in het metaal. De andere 175cc modellen hebben dat niet.
Hier zie je de verschillende koppen, de Tresette rechtsonder:
http://www.motomoriniclub.nl/175cc/fwan ... ticle2.zip
Bij de Tresette zie je aan de rechterzijkant van de cilinderkop (kleppendeksel) een cirkel in het metaal. De andere 175cc modellen hebben dat niet.
Hier zie je de verschillende koppen, de Tresette rechtsonder:
Last edited by 350-v-twin on 21 Apr 2012, 18:05, edited 1 time in total.
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Bedankt tony voor het overzicht! Hij is mij ooit verkocht als een 'gran turismo tresette' , maar tresette klinkt toch beter. De vorige eigenaar heeft hem helemaal binnenstebuiten gekeerd tijdens een noodgedwongen rust periode maar kreeg hem gek genoeg niet verkocht.. aan mij dus wel en ik wacht nog steeds op het addertje onder het zadel
hier nog meer foto's: http://www.flickr.com/photos/31399501@N ... otostream/
hier nog meer foto's: http://www.flickr.com/photos/31399501@N ... otostream/
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Een 'gran turismo tresette' is er nooit geweest, wél:Tom wrote:Hij is mij ooit verkocht als een 'gran turismo tresette' , maar tresette klinkt toch beter.
Gran Turismo, Tresette en Tresette Sprint.
Aan de vorm van de tank en de zijkant van het voorspatbord te zien hou ik het op een Tresette. Kijk maar op pag. 80/81 van het artikel. Beide onderste foto's.
Hoezo? Het zijn uiterst robuuste machines die de Ducati's het achterste van hun zadel laten zien tijdens de Moto Giro. Dit door Ducati gesponsorde evenement wordt keer op keer gewonnen door de 175cc Morini's!Tom wrote:ik wacht nog steeds op het addertje onder het zadel
Kan je nog een foto maken van de rechterkant van de cilinderkop? Dan kan ik zien of het een Tresette blok is.
Als je aan Milaan-Taranto of Moto Giro mee gaat doen, heb je een winnaar onder je kont!!!
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Ik heb al een orgineel dempertje op het oog in italia, ook de bocht kan ik bestellen via brommertje.nl. 'Ooit' wil ik het geheel weer twee kleuren (laten) spuiten, ik weet dan niet of ik dan voor het orginele wit ga als contrastkleur, dat zie je al zo veel. t.z.t moet ik die banden vervangen voor de keuring, en heb ik wat orginele folders uit 1960/1961 nodig voor de keuring aangezien er geen documenten bij de fiets zitten. Om het helemaal af te maken moeten er uiteindelijk ook nieuwe velgen (alu?) en spaken onder, en een afdekkapje met lampje voor het contactslot, allemaal niet onoverkomelijk dacht ik.. het blokje loopt als een naaimachientje!
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Re: 1960 Tresette
Dames en heren en alles wat daartussen zit,
Winter 2017 en de Tresette is, op het kenteken en een koppelingskabel na, compleet.
Ik weet niet of het veel nut heeft om zo'n ding te hebben, maar op 1 of andere manier springt zo'n Tresette er wel tussenuit. Het motorblok is in ieder geval prachtig gemaakt, en je merkt dat Morini echt wel iets wilde neerzetten. Ook heb ik er wel vertrouwen in dat alles heel blijft, dus waarom niet gewoon eens gaan gebruiken..
Winter 2017 en de Tresette is, op het kenteken en een koppelingskabel na, compleet.
Ik weet niet of het veel nut heeft om zo'n ding te hebben, maar op 1 of andere manier springt zo'n Tresette er wel tussenuit. Het motorblok is in ieder geval prachtig gemaakt, en je merkt dat Morini echt wel iets wilde neerzetten. Ook heb ik er wel vertrouwen in dat alles heel blijft, dus waarom niet gewoon eens gaan gebruiken..
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Re: 1960 Tresette
Kom hem maar eens showenTom wrote:dus waarom niet gewoon eens gaan gebruiken..
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: 1960 Tresette
Mooie klassieker Tom, heel mooi!! Je kunt er best mee voor de dag komen, b.v. rit in Noord-Holland, 2e Pinksterdag