wie heeft er 1500 euro op zak?
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Ik denk dat je het probleem in de ontsteking moet zoeken:
-kijk of de aansluitkabel van de punten niet toevallig contact maakt met de grondplaat van de ontsteking. Dit geld ook voor de uit-kabel(heb je ook al eens geprobeerd te starten met deze kabel afgesloten van het electrische systeem?)
Hoe groot is de vonk, is deze blauw van kleur?
-Het beste test je dit door de bougiekabel uit de dop te draaien en deze op +/- 1 cm van een blokdeel te houden, de vonk moet dan overslaan. (alleen vonken van de bougie kun je nog niet veel zeggen over de kracht van de vonk).
-Gaan de contactpunten op het juiste moment open?
-Gaan ze ver genoeg open?
-Zijn ze niet ingebrand(zoals Tony al zei) of vet(ff met wasbenzine schoonmaken)
-Staan er merktekens op de grondplaat van de ontsteking? zijn deze verschoven? misschien staat de ontsteking veel te laat.(je kunt niet met een flitser controleren of het spul goed staat omdat je geen draaiende motor hebt..)
Het belangrijkste is dat je 1 ding per keer test, als je meerdere dingen tegelijk doet weet je nog niet precies waar het probleem ligt.
succes!
-kijk of de aansluitkabel van de punten niet toevallig contact maakt met de grondplaat van de ontsteking. Dit geld ook voor de uit-kabel(heb je ook al eens geprobeerd te starten met deze kabel afgesloten van het electrische systeem?)
Hoe groot is de vonk, is deze blauw van kleur?
-Het beste test je dit door de bougiekabel uit de dop te draaien en deze op +/- 1 cm van een blokdeel te houden, de vonk moet dan overslaan. (alleen vonken van de bougie kun je nog niet veel zeggen over de kracht van de vonk).
-Gaan de contactpunten op het juiste moment open?
-Gaan ze ver genoeg open?
-Zijn ze niet ingebrand(zoals Tony al zei) of vet(ff met wasbenzine schoonmaken)
-Staan er merktekens op de grondplaat van de ontsteking? zijn deze verschoven? misschien staat de ontsteking veel te laat.(je kunt niet met een flitser controleren of het spul goed staat omdat je geen draaiende motor hebt..)
Het belangrijkste is dat je 1 ding per keer test, als je meerdere dingen tegelijk doet weet je nog niet precies waar het probleem ligt.
succes!
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Gevonden! Kleppendeksel opengemaakt en ja hoor... gebroken stelboutje.. 1 tuimelaar laveloos en de inlaatklep deed dus helemaal niks... de kop vol met benzine, wel zeker een noordzee vol...met een verzopen piraat als gevolg.
Nu ben ik welzeker opzoek naar zo'n stelboutje, lijkt verdacht veel op die van de 3 1/2 dus ga eens kijken of dat past... wie het orgineel heeft mag me bellen/faxen/mailen!
Oja ik heb de kop er maar gelijk helemaal afgehaald, je weet maar nooit, en wat ziet het er nog gaaf uit, zat slechts een heel klein beetje koolaanslag op de zuiger, bigend is als nieuw en de hoonsporen op de cilinderwand nog zichtbaar Wauw!
Nu ben ik welzeker opzoek naar zo'n stelboutje, lijkt verdacht veel op die van de 3 1/2 dus ga eens kijken of dat past... wie het orgineel heeft mag me bellen/faxen/mailen!
Oja ik heb de kop er maar gelijk helemaal afgehaald, je weet maar nooit, en wat ziet het er nog gaaf uit, zat slechts een heel klein beetje koolaanslag op de zuiger, bigend is als nieuw en de hoonsporen op de cilinderwand nog zichtbaar Wauw!
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Bel eens op zaterdag met AIM in Tilburg. Die hebben misschien nog wat Corsaro onderdelen.Tom wrote:Nu ben ik welzeker opzoek naar zo'n stelboutje, lijkt verdacht veel op die van de 3 1/2 dus ga eens kijken of dat past... wie het orgineel heeft mag me bellen/faxen/mailen!
Laat anders ff weten: via via kan ik er mogelijk wel aankomen (in Italië), maar dan duurt het even.
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
AIM kan ik al heeeeel lang niet bereiken, ik denk dat ze buiten bedrijf zijn.. wie weet meer?350-v-twin wrote:
Bel eens op zaterdag met AIM in Tilburg. Die hebben misschien nog wat Corsaro onderdelen.
Laat anders ff weten: via via kan ik er mogelijk wel aankomen (in Italië), maar dan duurt het even.
Als het mij niet lukt via de nederlandse liefhebbers van 125cc dan laat ik het je weten, alvast bedankt Tony, zien we jou ook in Hoorn? Kan je aanhaken met de Rossi's
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Je moet op zaterdag bellen!Tom wrote:AIM kan ik al heeeeel lang niet bereiken, ik denk dat ze buiten bedrijf zijn.. wie weet meer?
Goed plan, maar ik weet het nog steeds niet, .......Tom wrote:Als het mij niet lukt via de nederlandse liefhebbers van 125cc dan laat ik het je weten, alvast bedankt Tony, zien we jou ook in Hoorn? Kan je aanhaken met de Rossi's
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
ja ja!! Een kennis uit brabant is zelfs langsgeweest op zaterdag, niemand daar.350-v-twin wrote:
Je moet op zaterdag bellen!
Goed plan, maar ik weet het nog steeds niet, .......
Ah joh Toni, ga mee, lekker pilsjuh drinke joh, Hagenuzuh onder elkaah Mijn drinkmaatjuh gaat ook mee: http://www.youtube.com/watch?v=7DNaBy6MiyI
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Tsja, .....Tom wrote:Goed plan, maar ik weet het nog steeds niet, ....... ja ja!! Een kennis uit brabant is zelfs langsgeweest op zaterdag, niemand daar.
Haha, ja ik lus bes wel een pilsjuh, maar nie als ik moet rijdûh!!Tom wrote:Ah joh Toni, ga mee, lekker pilsjuh drinke joh, Hagenuzuh onder elkaah Mijn drinkmaatjuh gaat ook mee: http://www.youtube.com/watch?v=7DNaBy6MiyI
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Het stelmoertje bleek nog lastig aan te komen; na de vraag neergelegt te hebben in het thuisland italie, engeland en nederland bleek toch dat ik hiervoor wat meer geduld zou moeten hebben.. gelukkig ben ik een ongeduldig persoon en mijn vader is nog een slagje erger, dus offerde hj zich op het boutje zelf te draaiien en te vervaardigen uit zilverstaal, daarna te harden... perfect!
Minder perfect was dat bij het terugmonteren van de zuiger de onderste olieschraapveer brak, nog wel een speciaal aangeschafte zuigerklem gebruikt ook. Dus deze week maar eens mailen met THN in Enschede en jawel keurig een 58.5 x 4 ringetje op voorraad. De kosten vielen ook reuze mee, dus misschien een idee om eens te kijken of ze ringetjes hebben voor de 350 en 500..
Minder perfect was dat bij het terugmonteren van de zuiger de onderste olieschraapveer brak, nog wel een speciaal aangeschafte zuigerklem gebruikt ook. Dus deze week maar eens mailen met THN in Enschede en jawel keurig een 58.5 x 4 ringetje op voorraad. De kosten vielen ook reuze mee, dus misschien een idee om eens te kijken of ze ringetjes hebben voor de 350 en 500..
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23