The US models of the Corsaro were called Hurricane, Cyclone or Jaguar.
In the US, Sbarazzino was called Thunder Chief
-
prutser
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Post
by prutser » 29 May 2014, 09:49
Het is lang geleden dat de Corsaro nog eens gek deed. Maar eindelijk is het toch zo ver en kan ik nog eens een vraagje op het forum gooien.
Alles rijdt vlot en soepel, uitgezonderd de accu. Ik heb zo de indruk dat deze niet meer oplaadt tijdens het rijden. Het is een nieuwe accu van 2 jaar oud, dus daar kan het niet aan liggen. Als ik ze aan een oplader leg in de garage laadt ze wel terug op.
Ik denk dat het aan den elentrik in de Corsaro ligt.
Als ik rij branden de voor- en achterlampen wel, maar het stoplicht doet niks.
Iemand een idee of tip?
-
350-v-twin
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
-
Contact:
Post
by 350-v-twin » 29 May 2014, 13:56
Heb je al een nieuw lampje in het achterlicht gedraaid om te kijken of het stoplicht dan wel werkt? Trillingen op een motor kunnen lampjes voortijdig doen sneuvelen. Tussen het achterlicht en metalen houder hoort rubber gemonteerd te zijn om die trillingen te dempen.
Je accu / spanningsregelaar kun je testen door een multimeter (in de stand gelijkspanning tot 15V) op de polen van de accu te zetten.
Ik meen dat de Corsaro een 6V systeem heeft. Bij stilstand (motor uit) moet je op de accu 6V meten (uiteraard).
Als de motor loopt en toeren maakt moet je op diezelfde accupolen ong. 7,4 Volt meten. Bij 12 Volt is de laadspanning 14,7 V, dus bij 6 V de helft.
Ondanks dat de accu slechts 2 jaar oud is kan het toch zijn dat deze kapot is. Neem 'm mee naar een motorzaak en laat 'm daar even nakijken.
-
mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Post
by mantaray » 29 May 2014, 19:46
EN ik heb ook al een accu gehad die na 1 jaar de geest gegeven heeft
-
prutser
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Post
by prutser » 31 May 2014, 11:50
Sorry, ik had nog geen tijd om te reageren. Met die verlofdagen hier wou moeder de vrouw enkele dagen naar de zee. Ik zal morgen enkele tips toch nog proberen en het resultaat laten weten. Bedankt alvast.
-
prutser
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Post
by prutser » 03 Jun 2014, 09:39
Alles nog eens doorlopen en getest. De corsaro is inderdaad een 6volt. Bij stilstand geeft de accu 4,3 volt, met draaiende moter iets van een 7volt. Het achterlicht is 1 lampje met 2 gloeidraden voor zowel stoplicht als achterlicht. Na een testje blijken al de gloeidraadjes nog te werken. De accu nog eens goed opgeladen. We zien wel.

-
Tintin
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Post
by Tintin » 03 Jun 2014, 09:54
prutser wrote:Alles nog eens doorlopen en getest. De corsaro is inderdaad een 6volt. Bij stilstand geeft de accu 4,3 volt, met draaiende moter iets van een 7volt. Het achterlicht is 1 lampje met 2 gloeidraden voor zowel stoplicht als achterlicht. Na een testje blijken al de gloeidraadjes nog te werken. De accu nog eens goed opgeladen. We zien wel.

4,3V is wel heel erg weinig...
als je een nieuwe haalt zou ik gelijk een gel accu doen:
http://www.motobatt.com/MBT6N6
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"