doorstart
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
doorstart
Ben benieuwd, bij de Italiaanse Moriniclub wordt ook algesproken over lichtere modellen, 600-800 cc, alleen Lambertini zal er niet meer bij zijn helaas. Ook was er een verhaal, als ik het goed begrepen heb over een MV 'Granpasso' met Moriniblok??? Boh, we zullen het zien:
http://www.asphaltandrubber.com/news/mo ... tion-2012/
http://www.asphaltandrubber.com/news/mo ... tion-2012/
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
asphaltandrubber opent niet.
Zéér benieuwd waar de nieuwe eigenaren mee gaan komen.
Bij 600-800cc moet je haast wel denken aan een 'half' v-twin blok, ofwel een 1 cilinder. Tijd zal het leren.
Jammer dat Lambertini zich terugtrekt, maar hij zal van zijn pensioen willen gaan genieten. Wie weet dient zich een nieuw genie aan.
Zéér benieuwd waar de nieuwe eigenaren mee gaan komen.
Bij 600-800cc moet je haast wel denken aan een 'half' v-twin blok, ofwel een 1 cilinder. Tijd zal het leren.
Jammer dat Lambertini zich terugtrekt, maar hij zal van zijn pensioen willen gaan genieten. Wie weet dient zich een nieuw genie aan.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
http://www.motoblog.it/post/33893/eagle ... vo-modello
Eagle Bike (Moto Morini): revival in 2012 with a new model
published: Thursday, December 1, 2011 by Gianluca
With Moto Morini , were we to bailout by two entrepreneurs in Milan that year purchased for one million and 960 thousand euros, thus giving new life to the "Eagle Bike" ( the official press release here ). The latest news comes from Il Resto del Carlino . Sandro Capotosti Ruggeromassimo Jannuzzelli and are determined to jump-start a factory reset on the road and Morini motorcycles made in the establishment of Casalecchio di Reno
Will be divided by 9 ½, the Corsaro 1200, the Strider and the Scrambler, but above all by a new model that should debut next spring, the first course of Eagle Bike, the company with six million of capital (to 66% and Capotosti the remainder is to Jannuzzelli). According to a report in the newspaper Bolognese enter the factory, the first 16 new employees. The first group consists largely entrusted to the leadership profiles young leaders in the sector, with a continuity guaranteed by a hard core of long-time directors and technicians in the home in Bologna, and Milan is already operating the new business department.
Since January, the company will fall about twenty former employees (mostly women) for the resumption of production itself. The "new" Bologna-based company, not without some objective difficulties, pointing to recovery in 2012 thanks to a new model still secret. I wonder if the new model will be similar to that suggested by Bezzi Oberdan ?
"This is a model factory, laboratory equipment and technologies with the highest quality. But the obstacles are to re-enable all providers. - Said the two entrepreneurs - In the area of the motorcycle is as if a hurricane had passed. Among enthusiasts and the 'motomorinisti' there is much anticipation. We will be loyal to the brand's history, will remain a product of superior craftsmanship all Italian. We will have a constant relationship with our customers that we will try to bring here, in Bologna, to feel beautiful on the bike paths of these hills. "
Eagle Bike (Moto Morini): revival in 2012 with a new model
published: Thursday, December 1, 2011 by Gianluca
With Moto Morini , were we to bailout by two entrepreneurs in Milan that year purchased for one million and 960 thousand euros, thus giving new life to the "Eagle Bike" ( the official press release here ). The latest news comes from Il Resto del Carlino . Sandro Capotosti Ruggeromassimo Jannuzzelli and are determined to jump-start a factory reset on the road and Morini motorcycles made in the establishment of Casalecchio di Reno
Will be divided by 9 ½, the Corsaro 1200, the Strider and the Scrambler, but above all by a new model that should debut next spring, the first course of Eagle Bike, the company with six million of capital (to 66% and Capotosti the remainder is to Jannuzzelli). According to a report in the newspaper Bolognese enter the factory, the first 16 new employees. The first group consists largely entrusted to the leadership profiles young leaders in the sector, with a continuity guaranteed by a hard core of long-time directors and technicians in the home in Bologna, and Milan is already operating the new business department.
Since January, the company will fall about twenty former employees (mostly women) for the resumption of production itself. The "new" Bologna-based company, not without some objective difficulties, pointing to recovery in 2012 thanks to a new model still secret. I wonder if the new model will be similar to that suggested by Bezzi Oberdan ?
"This is a model factory, laboratory equipment and technologies with the highest quality. But the obstacles are to re-enable all providers. - Said the two entrepreneurs - In the area of the motorcycle is as if a hurricane had passed. Among enthusiasts and the 'motomorinisti' there is much anticipation. We will be loyal to the brand's history, will remain a product of superior craftsmanship all Italian. We will have a constant relationship with our customers that we will try to bring here, in Bologna, to feel beautiful on the bike paths of these hills. "
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Weer een teken van leven :
http://www.motomorinimotorcycles.eu/index.php
http://www.motomorinimotorcycles.eu/index.php
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
hombre wrote:Weer een teken van leven :
http://www.motomorinimotorcycles.eu/index.php
Kreeg al eerder een teken van leven: moest aangeven van wie we toestemming hadden om de logo's te gebruiken. Gelukkig wist ik nog de namen van een medewerker van de voormalige importeur en een pr dame van de fabriek.
Uit voorzorg heb ik ze toch maar verwijderd, want anders zou de site op zwart gaan .......
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Sorry Tony, maar bij mij konden ze de p.. op.350-v-twin wrote:
Kreeg al eerder een teken van leven: moest aangeven van wie we toestemming hadden om de logo's te gebruiken. Gelukkig wist ik nog de namen van een medewerker van de voormalige importeur en een pr dame van de fabriek.
Uit voorzorg heb ik ze toch maar verwijderd, want anders zou de site op zwart gaan .......
Ze mogen blij zijn dat er nog mensen zijn die het Morini vaandel omhoog houden.
En als de heren daar geen boodschap aan hebben, leven we gewoon verder als de Morini oldtimers. ( Met de kop in de goede richting )
"for all Moto Morini enthousiasts" zal dan ook uit onze website moeten verdwijnen
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL