Deel-restauratie 3 1/2 Ries
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
dank je!350-v-twin wrote:Ziet er prima uit!!! Goed werk!!
Ik heb even op de site van NLM gekeken, staat erbij dat ze nog 1 luchtfilter hebben, ik zal ze even mailen... prijs valt me ook nog wel mee.
Het is hard nodig om ze te vervangen, maar goed dat ik er afgelopen jaar bijna niet mee heb kunnen rijden (ongeluk gehad van de zomer met mn rijst racer).
Oja, dan kom ik gelijk bij de volgende vraag. Als het tandriempje van de week binnenkomt, en als ie er dan op zit, dan wil ik de kleppen stellen, enz enz enz, als ik klaar ben, dan wil ik de olie verversen, en even het olie filter schoon maken.
In het handboek staat Castrol RS, enz 10w40.
Zou ik tegen problemen aanlopen(keerringen ed) als ik volsynthetische olie toe pas?
mvg Ries
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Ik zou géén volsynthetische olie gebruiken, simpelweg omdat die nog niet bestond ten tijde van de productie van de 350. Gebruik hooguit een halfsyntheet. Zelf ben ik zeer tevreden over Valvoline, te koop bij o.a. bouwmarkten. 10W40 of 20W50.Borrani wrote: Oja, dan kom ik gelijk bij de volgende vraag. Als het tandriempje van de week binnenkomt, en als ie er dan op zit, dan wil ik de kleppen stellen, enz enz enz, als ik klaar ben, dan wil ik de olie verversen, en even het olie filter schoon maken. In het handboek staat Castrol RS, enz 10w40.
Zou ik tegen problemen aanlopen(keerringen ed) als ik volsynthetische olie toe pas?
Ververs 1x per jaar, of max. 5000km. Let ook op de hoeveelheid olie:
3 liter, ipv de 2,5 liter die soms (foutief) genoemd wordt.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
inspaken en spannen kost 85 euro per wiel, incl rvs spaken. Poetsen en schoonmaken heb ik zelf gedaan350-v-twin wrote:Mag ik een onbescheiden vraag stellen: wat heb je ervoor betaald?
Je mag het via de mail doorgeven. Ben er nieuwsgierig naar, omdat ik 1/2 jaar geleden 2 wielen heb laten doen, 2 originele Borrani velgen:
- rvs spaken
- trommels laten glasparelen
Een Akront-Morad velg kost 95, nieuw, valt wel mee op zich.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Met dank aan Raymond mooie nieuwe luchtfilters, bedankt nog voor de snelle service!!
zo, dat ziet er een stuk beter uit
De 3 1/2 heeft de 1e klappen gegeven vandaag hij start volgens mij nog beter dan voorheen loopt verder prima! heb hem verder af gemonteerd, van de week de banden erop laten leggen, en dan kan ik rijden.
mvg
zo, dat ziet er een stuk beter uit
De 3 1/2 heeft de 1e klappen gegeven vandaag hij start volgens mij nog beter dan voorheen loopt verder prima! heb hem verder af gemonteerd, van de week de banden erop laten leggen, en dan kan ik rijden.
mvg
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Ja die prijzen vallen wel mee. Heb iets meer betaald (120 per wiel), maar toen waren ze ook geglaspareldBorrani wrote:inspaken en spannen kost 85 euro per wiel, incl rvs spaken. Poetsen en schoonmaken heb ik zelf gedaan
Een Akront-Morad velg kost 95, nieuw, valt wel mee op zich.
Dat zijn originele Borrani's
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
zo, de bandjes liggen erom, zijn uitgeslingerd. Ze hadden allebij maar 10 gram nodig
goodies zijn voor firma Haan!!
Alleen de wiellagers zijn eigenlijk niet goed meer, iemand enig idee welke maat er in hoort, en hoe ik zonder beschadiging de lagers van het voorwiel eruit krijg(km teller aandrijving moet er af/uit)
Kan ik van de andere kant het lager en de km teller aandrijving eruit tikken?
mvg Ries
goodies zijn voor firma Haan!!
Alleen de wiellagers zijn eigenlijk niet goed meer, iemand enig idee welke maat er in hoort, en hoe ik zonder beschadiging de lagers van het voorwiel eruit krijg(km teller aandrijving moet er af/uit)
Kan ik van de andere kant het lager en de km teller aandrijving eruit tikken?
mvg Ries
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
De aandrijving hoeft er niet vanaf dus, het is gelukt, De wiellagers zijn er uit, en zijn de volgende:
-2x 6303 (ik ga nu voor 2RS1, wat beter voor vocht) (remtrommel achter)
-2x 6203 (ik ga nu voor 2RS1, wat beter voor vocht) (schijfrem voor)
1x 40x25x7 Olie keerring, in principe niet meer nodig, maar zet hem er toch tussen. (schijfrem voor)
mvg Ries
-2x 6303 (ik ga nu voor 2RS1, wat beter voor vocht) (remtrommel achter)
-2x 6203 (ik ga nu voor 2RS1, wat beter voor vocht) (schijfrem voor)
1x 40x25x7 Olie keerring, in principe niet meer nodig, maar zet hem er toch tussen. (schijfrem voor)
mvg Ries
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Helaas, helaas, hier heb ik geen ervaring mee. Hoe heb je de lagers eruit gekregen?Borrani wrote:De aandrijving hoeft er niet vanaf dus, het is gelukt, De wiellagers zijn er uit, en zijn de volgende:
-2x 6303 (ik ga nu voor 2RS1, wat beter voor vocht) (remtrommel achter)
-2x 6203 (ik ga nu voor 2RS1, wat beter voor vocht) (schijfrem voor)
1x 40x25x7 Olie keerring, in principe niet meer nodig, maar zet hem er toch tussen. (schijfrem voor)
mvg Ries
Die wielen zien er echt fraai uit. Heb je al wat meer foto's, van hoe de bike eruit gaat zien? Spuitwerk?
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Ja, die heb ik wel, er was al veel gebeurd toen ik hem kocht, spuitwerk ook al, daar doe ik voorlopig niks aan, hij gaat wel gebruikt worden(niet misbruikt), zal dus wel eens een keer een tanktas op de tank zitten enzo.350-v-twin wrote:Helaas, helaas, hier heb ik geen ervaring mee. Hoe heb je de lagers eruit gekregen?Borrani wrote:De aandrijving hoeft er niet vanaf dus, het is gelukt, De wiellagers zijn er uit, en zijn de volgende:
-2x 6303 (ik ga nu voor 2RS1, wat beter voor vocht) (remtrommel achter)
-2x 6203 (ik ga nu voor 2RS1, wat beter voor vocht) (schijfrem voor)
1x 40x25x7 Olie keerring, in principe niet meer nodig, maar zet hem er toch tussen. (schijfrem voor)
mvg Ries
Die wielen zien er echt fraai uit. Heb je al wat meer foto's, van hoe de bike eruit gaat zien? Spuitwerk?
Enige waar weinig aandacht geschonken is, is de carburatie, en details, daar heb ik afgelopen winter aan gewerkt.
Hier een paar foto's van de rest van de bike op t moment, ik zal nog wel een keer een uitgebreide foto reportage erop zetten.
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
"Een prachtexemplaar Ries ":zei Ray met een lichte jalourse ondertoon in zijn stem
Van welk jaar is ie?
Ik kom er nl niet zo goed uit met de verschillende tankbeschilderingen.
Mijn 75(sept) is anders (zwart vanonder) mijn 76 ers (maart)hadden dat ook.
Alledrie spaakwielen en remschijf voor.
Dus neem ik aan dat de jouwe van einde 76 is ?
77 heeft toch al gietwielen of niet ?
Het zadel is hetzelfde als mijn 76 ers, het ronde kontje dus
Van welk jaar is ie?
Ik kom er nl niet zo goed uit met de verschillende tankbeschilderingen.
Mijn 75(sept) is anders (zwart vanonder) mijn 76 ers (maart)hadden dat ook.
Alledrie spaakwielen en remschijf voor.
Dus neem ik aan dat de jouwe van einde 76 is ?
77 heeft toch al gietwielen of niet ?
Het zadel is hetzelfde als mijn 76 ers, het ronde kontje dus