Mijn 1975 125 H
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Mijn 1975 125 H
Hier wat foto's van mijn 125 H
zo gekocht afgelopen najaar, geen idee hoe het rijdt, want ik zat toen met mn been in t gips, maar denk wel goed zal als de 3 1/2 klaar is daar ook eens wat foto's van posten.
zo gekocht afgelopen najaar, geen idee hoe het rijdt, want ik zat toen met mn been in t gips, maar denk wel goed zal als de 3 1/2 klaar is daar ook eens wat foto's van posten.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Gelijk maar even een technische vraag
Na 2 jaar heb ik het 125 project opgepakt om haar weer goed aan het lopen te krijgen zodat ik, wanneer ik er zin in heb een stuk kan rijden.
De remmen, banden is allemaal prima, en pas een paar jaar oud.
Het motorische gedeelte is nog niet helemaal naar wens..
-Ze loopt wel aardig op zich, maar soms slaat ze bij lage toeren(stationair) slagen over, ook lijkt het of de luchtschroef weinig invloed heeft op het toerental/gasreactie. Hier zit zeker geen regelmatig patroon in, en soms gebeurd het zelfs bij 5min stationair niet. Daarnaast lijkt het of ze weinig lucht krijgt, want bovenin loopt ze niet goed door, de topsnelheid ligt rond de 85-90 in ideale condities, en het duurt nogal even voordat die bereikt is.
Gegevens:
- de weerstand op de rode draad is 120 ohm, hoort volgens mij 300 te zijn, ik weet dat dit niet veel zegt, maar zou het een reden zijn om een andere te proberen?
-Ik heb een zo goed als nieuwe bobine getest(komt van een goed lopende 125 af), probleem blijft hetzelfde.
Vanavond:
-Luchtfilter vernieuwd.
-Inlaatrubber vernieuwd.
Nu lijkt ze goed te lopen en beter op het gas te reageren, maar heb vanavond niet gereden, ik hou jullie morgen op de hoogte, hopend dat het nu opgelost is...
Na 2 jaar heb ik het 125 project opgepakt om haar weer goed aan het lopen te krijgen zodat ik, wanneer ik er zin in heb een stuk kan rijden.
De remmen, banden is allemaal prima, en pas een paar jaar oud.
Het motorische gedeelte is nog niet helemaal naar wens..
-Ze loopt wel aardig op zich, maar soms slaat ze bij lage toeren(stationair) slagen over, ook lijkt het of de luchtschroef weinig invloed heeft op het toerental/gasreactie. Hier zit zeker geen regelmatig patroon in, en soms gebeurd het zelfs bij 5min stationair niet. Daarnaast lijkt het of ze weinig lucht krijgt, want bovenin loopt ze niet goed door, de topsnelheid ligt rond de 85-90 in ideale condities, en het duurt nogal even voordat die bereikt is.
Gegevens:
- de weerstand op de rode draad is 120 ohm, hoort volgens mij 300 te zijn, ik weet dat dit niet veel zegt, maar zou het een reden zijn om een andere te proberen?
-Ik heb een zo goed als nieuwe bobine getest(komt van een goed lopende 125 af), probleem blijft hetzelfde.
Vanavond:
-Luchtfilter vernieuwd.
-Inlaatrubber vernieuwd.
Nu lijkt ze goed te lopen en beter op het gas te reageren, maar heb vanavond niet gereden, ik hou jullie morgen op de hoogte, hopend dat het nu opgelost is...
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
TLM?Tintin wrote:klinkt of er wat kanaaltjes dicht zitten of o-ringen versleten in je carb
ultrasoon reinigen en nieuwe pakkingen/ringen erin... te verkrijgen bij TLM
de carb heb ik laatst helemaal schoon gemaakt(nog niet ultrasoon), maar er zat niks ernstig verstopt eigenlijk, de o-ringen waren op de o-ring van de choke na allemaal heel. Ik ga dit natuurlijk nog wel vervangen. zijn de afdichtingen gelijk aan die van een 3 1/2?
mvg Ries
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
ja hoor, gewoon ff deze bestellen of halen https://www.tlm.nl/magazijn/webshop/los ... tails/7731
en ik zou 'm zeker eens door een ultrasoon halen, er zitten veel vreemde kanaaltjes in een DellOrto
en ik zou 'm zeker eens door een ultrasoon halen, er zitten veel vreemde kanaaltjes in een DellOrto
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Zo,
Inmiddels dus inlaatspruitstuk, luchtfilter, bougie, bougiekabel, bougiedop vervangen. En ik was aan het testen met een andere bobine.
-Het ploffen komt nog maar zelden voor, voor de zekerheid heb ik de carburateur opnieuw uit elkaar gehaald en naar een bedrijf gebracht die het ultrasoon reinigt.
-Vanmiddag even pakkingsetje gehaald bij de importeur.. gelijk maar even een paar rubbers mee genomen voor de kabels
Ik hou jullie op de hoogte
Inmiddels dus inlaatspruitstuk, luchtfilter, bougie, bougiekabel, bougiedop vervangen. En ik was aan het testen met een andere bobine.
-Het ploffen komt nog maar zelden voor, voor de zekerheid heb ik de carburateur opnieuw uit elkaar gehaald en naar een bedrijf gebracht die het ultrasoon reinigt.
-Vanmiddag even pakkingsetje gehaald bij de importeur.. gelijk maar even een paar rubbers mee genomen voor de kabels
Ik hou jullie op de hoogte
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Je bent lekker bezig!! We horen graag het vervolg.
Ik ga morgen het frame ophalen van een 350 Sport. Dat is net gespoten!
Wordt geweldig mooi ...... maar dat duurt nog ff
Lijkt grijs op de foto, maar de schijn bedriegt.
Ik zal trouwens mijn vorderingen elders plaatsen, omdat het een 350 betreft en niet 125 of 250
Ik ga morgen het frame ophalen van een 350 Sport. Dat is net gespoten!
Wordt geweldig mooi ...... maar dat duurt nog ff
Lijkt grijs op de foto, maar de schijn bedriegt.
Ik zal trouwens mijn vorderingen elders plaatsen, omdat het een 350 betreft en niet 125 of 250
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Succes met het leukste werk, de opbouw350-v-twin wrote:Je bent lekker bezig!! We horen graag het vervolg.
Ik ga morgen het frame ophalen van een 350 Sport. Dat is net gespoten!
Wordt geweldig mooi ...... maar dat duurt nog ff
Lijkt grijs op de foto, maar de schijn bedriegt.
Ik zal trouwens mijn vorderingen elders plaatsen, omdat het een 350 betreft en niet 125 of 250
Vandaag heb ik de carburateur opgehaald, is ultrasoon gereinigd, zoals mijn conclusie voor het reinigen eigenlijk al was... kwam er geen/nauwelijks vuil uit zetten... Maargoed, gelijk even alle afdichtingen vernieuwd, inclusief de rubber doorvoerrubbers voor de kabels. Ook de koppelingskabel en gaskabel vernieuwd
Ze heeft nog niet geploft sinds ik haar opnieuw heb afgesteld, even afwachten hoe het verder gaat...
mvg Ries
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
TOP!
Vraag: klopt type en bezetting carburateur met de http://www.motomoriniclub.nl/carbD.html gegevens die ik hier heb staan?
Mooie gelegenheid om t ff te controleren
Vraag: klopt type en bezetting carburateur met de http://www.motomoriniclub.nl/carbD.html gegevens die ik hier heb staan?
Mooie gelegenheid om t ff te controleren
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Klopt precies Tony350-v-twin wrote:TOP!
Vraag: klopt type en bezetting carburateur met de http://www.motomoriniclub.nl/carbD.html gegevens die ik hier heb staan?
Mooie gelegenheid om t ff te controleren
de heb alles even gecheckt, komt helemaal overeen.
mvg Ries
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Hallo Ries,
kreeg een vraag uit Oostenrijk over de 125H.
Is hier verder nog iets zinnigs over te zeggen?
kreeg een vraag uit Oostenrijk over de 125H.
Ik heb al gemeld dat in de handleiding 2 liter Castrol GTX (20W50?) wordt aangegeven. Heeft de 125 H een droge koppeling? Als het een natte platenkoppeling is, zal hij motorfiets olie moeten gebruiken.I own a MORINI 125 H from 1977, frame Nr. is 24xx, and because i dont know any other owner so far I like to ask if in the MORINI CLUB NEDERLAND there is one. I need to know which oil is proper to replace CASTROL GTZ for that engine, I now use CASTROL Actevo, but in my opinion its no good. The kickstarter doesnt work right with that oil for example.
Is hier verder nog iets zinnigs over te zeggen?