Restauratie Camel Mk1
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
voorjaar 2012 dus een update van kameel:
Gister hebben mijn vader en ik de cilinders op het carter gezet, het carter van tintin dus! Gelukkig was de krukas door de vorige eigenaar al geslepen, de cilinders gehoond en een nieuw setje zuigers reeds aangeschaft, zoals het er nu naar uitziet heeft de kameel slechts het laatste zetje nodig waar hij eerder in de woestijn was gestrand.
Gister hebben mijn vader en ik de cilinders op het carter gezet, het carter van tintin dus! Gelukkig was de krukas door de vorige eigenaar al geslepen, de cilinders gehoond en een nieuw setje zuigers reeds aangeschaft, zoals het er nu naar uitziet heeft de kameel slechts het laatste zetje nodig waar hij eerder in de woestijn was gestrand.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
De kameel vonkt als een sodeknetter! Nu nog wat vocht in zijn bult en kijken of hij er zin in heeft te ontwaken na zo'n lange tijd. De motor was door de vorige eigenaar op de Vehikel gekocht, en dat was al weer 15 jaar geleden.
Nu ben ik wel huiverig benzine in de polyester tank te doen. Ik heb de tank al wel voorzien van een sealant, maar wil eerst kijken of er nog ander goed spul bestaat om m extra te beschermen tegen al die biobenzinetoevoegingtroep
[/url]
Het is nu ook schakelen op rechts en remmen op links door middel van t orginele schakelpookje met asjes onder te blok door met daaraan de remkabel bevestigt:
Nu ben ik wel huiverig benzine in de polyester tank te doen. Ik heb de tank al wel voorzien van een sealant, maar wil eerst kijken of er nog ander goed spul bestaat om m extra te beschermen tegen al die biobenzinetoevoegingtroep
[/url]
Het is nu ook schakelen op rechts en remmen op links door middel van t orginele schakelpookje met asjes onder te blok door met daaraan de remkabel bevestigt:
Last edited by Tom on 19 May 2012, 23:23, edited 1 time in total.
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Nog ff een tip over benzine: uit verschillende fora heb ik begrepen dat BP vooralsnog géén bioshit bij de 98 RON benzine heeft gemengd.
Je herkent tankstations die wel biotroep bijmengen aan een E5 met een cirkel er omheen, of E10. Die laatste variant is hier gelukkig nog bijna niet te koop.
Dus: BP Ultimate 98 tanken.
De Valentini tank van mijn Kanguro heb ik laten sealen. De man die dat heeft gedaan adviseerde mij om de benzine uit de tank in een jerrycan te laten lopen als je langere tijd niet rijd.
Benzine met octaangetal 98 is steeds moeilijker te vinden. Sommige Tango stations hebben het wel, mét korting. Of daar bioshit aan is toegevoegd weet is nog niet.
Je herkent tankstations die wel biotroep bijmengen aan een E5 met een cirkel er omheen, of E10. Die laatste variant is hier gelukkig nog bijna niet te koop.
Dus: BP Ultimate 98 tanken.
De Valentini tank van mijn Kanguro heb ik laten sealen. De man die dat heeft gedaan adviseerde mij om de benzine uit de tank in een jerrycan te laten lopen als je langere tijd niet rijd.
Benzine met octaangetal 98 is steeds moeilijker te vinden. Sommige Tango stations hebben het wel, mét korting. Of daar bioshit aan is toegevoegd weet is nog niet.