OK heb zaterdag de strada in de van gegooid en richting Heino gereden voor de test.
Er moesten nog wat aanpassingen gedaan worden om het printje te bevestigen .. beetje draaiwerk voor wat busjes ed.
De verdere montage was eigenlijk straightforward ..nog even afstellen en het grote moment was aangebroken.
Starten ging vrij goed, op stationair kuchte de motor een beetje maar dat had ik anders ook bij een koude motor.
Anne had er een een v35 curve opgezet en later heeft hij die op mijn verzoek aangepast naar iets wat meer op de curve van een 350 morini leek (die op het internet de ronde gaan)
Daar zit je op 1000 rpm al op 20 graden, wat in de praktijk voor het terugslaan van de kickstarter zorgde.
Bij het reduceren van die 20 graden naar 10 was dat flink verminderd, maar nog niet helemaal weg.
De motor liep nu mooi 1200 rpm stationair .. tijd om een blokje rond te rijden.
In de woonwijk ben ik niet verder gekomen dan de 2 de versnelling, maar over het hele toerenbereik geen hickups.
Inmiddels was het 15 u en was het hoog tijd om weer naar huis te gaan.
Gisteren geen tijd meer gehad om er verder een testrit mee te doen en vanmorgen het systeem weer vervangen door de M.Heilig pickup en de blauwe transducers.
Deze ontsteking gaat op mijn huidig project.
Dan kan ik ook eens bekijken wat het doet onder volle belasting.
Minpuntje, maar wel op te lossen zei Anne, is het niet functioneren van de elektronische toerenteller.
Uit metingen bleek ook dat mijn huidig printje voor de toerenteller ook vrij optimistisch was die wees 1400/1500 toeren aan en lager kon ik de motor niet instellen.
Met een meter op de krukas bleek dat 1200 te zijn.
Heb iig geval veel bijgeleerd de laatste dagen
20170610_123419small.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.