Jammer danThe 260BD are not available
DEll Orto onderdelen
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
DEll Orto onderdelen
Vandaag enige setjes sproeiers naalden pakkingen veertje en ander spul besteld in de UK
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Je kunt eens bij Tritsch in Duitsland of NLM in Engeland proberen.
Verder is er ook een goede Duitse importeur: www.stein-dinse.de/
Evt. Theo Lamers, de grote Guzzi dealer in Nijmegen.
Verder is er ook een goede Duitse importeur: www.stein-dinse.de/
Evt. Theo Lamers, de grote Guzzi dealer in Nijmegen.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Overigens:
ik heb een overzicht van de Dellorto importeur met een specificatie van type carburateur per model. In die specificatie wordt ook aangegeven welke sproeiers/schuif/naald gebruikt moet worden.
Het vreemde is dat dit overzicht 115 hoofdsproeiers aangeeft voor de 350, terwijl het (fabrieks)werkplaatshandboek de 112 aangeeft.
Niet heel veel verschil, maar toch. Ik zal die verschillen op de website vermelden.
ik heb een overzicht van de Dellorto importeur met een specificatie van type carburateur per model. In die specificatie wordt ook aangegeven welke sproeiers/schuif/naald gebruikt moet worden.
Het vreemde is dat dit overzicht 115 hoofdsproeiers aangeeft voor de 350, terwijl het (fabrieks)werkplaatshandboek de 112 aangeeft.
Niet heel veel verschil, maar toch. Ik zal die verschillen op de website vermelden.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Ik ben trouwens geslaagd voor de pakkingsetjes bij www.startrick.nl350-v-twin wrote:Overigens:
ik heb een overzicht van de Dellorto importeur met een specificatie van type carburateur per model. In die specificatie wordt ook aangegeven welke sproeiers/schuif/naald gebruikt moet worden.
Het vreemde is dat dit overzicht 115 hoofdsproeiers aangeeft voor de 350, terwijl het (fabrieks)werkplaatshandboek de 112 aangeeft.
Niet heel veel verschil, maar toch. Ik zal die verschillen op de website vermelden.
voor 30 euro had ik 2 pakkingsetjes en 2 naaldgeleiders(laatste)
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Ja, die prijzen kloppen wel, maar wat bedoel met naaldgeleiders?Borrani wrote:
Ik ben trouwens geslaagd voor de pakkingsetjes bij www.startrick.nl
voor 30 euro had ik 2 pakkingsetjes en 2 naaldgeleiders(laatste)
De buisjes met gaatjes, ofwel mengsproeiers?
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
ik weet er niet het goede woord vor eigenlijk,350-v-twin wrote:Ja, die prijzen kloppen wel, maar wat bedoel met naaldgeleiders?Borrani wrote:
Ik ben trouwens geslaagd voor de pakkingsetjes bij www.startrick.nl
voor 30 euro had ik 2 pakkingsetjes en 2 naaldgeleiders(laatste)
De buisjes met gaatjes, ofwel mengsproeiers?
je hebt Inaar mijn weten):
-Hoofdsproer, deze zit in de banjo bout gedraaid onderin de vlotterbak
-Stationair sproeier, deze zit er naast
-"choke sproeier" dat is die lange onder de choke.
-en de "naaldgeleiders" draai je ook in de carburateur, daar gaat de naald in op en neer, zitten inderdaad kleine gaatjes in. Dus dat heet eigenlijk mengsproeier?
mvg Ries
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
De verwarring wordt veroorzaakt door 2 bronnen:
A) het werkplaatshandboek van de Morini fabriek.
Daarin staat voor de 350 (Touring?): 260 K
350 Sport: 260 BD
350 K (Touring): 260 D
350 K (Sport): 260 D
350 K (USA uitvoering): 258 BD
B) In het overzicht van Dellorto, dat ik van de Britse importeur kreeg, staat het volgende:
350 Sport v.a. 1975: 260 BD (vanaf najaar 1974)*
350 Sport v.a. 1979: 260 D (dat is dan vanaf najaar 1978)*
350 Sport K2 v.a. 1983: 260 CM (vanaf najaar 1982)*
350 Kanguro X/X1: 260 D
350 Kanguro X2/X3: 260 CT (met andere schuif/naald e.d.)
(voor de verschillende Sport modellen, zie www.motomoriniclub.nl/develD.html)
)* de modeljaren lopen vanaf het najaar eraan voorafgaand.
Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er in de loop van de jaren verkeerde naaldsproeiers gemonteerd zijn, of dat gelijke typen carburateurs overgezet zijn van een andere motor, maar waar dan wel een andere bezetting in zat. Overigens vermoed ik niet dat het vreselijk veel uitmaakt. Het kan wel net het verschil maken tussen redelijk en goed
A) het werkplaatshandboek van de Morini fabriek.
Daarin staat voor de 350 (Touring?): 260 K
350 Sport: 260 BD
350 K (Touring): 260 D
350 K (Sport): 260 D
350 K (USA uitvoering): 258 BD
B) In het overzicht van Dellorto, dat ik van de Britse importeur kreeg, staat het volgende:
350 Sport v.a. 1975: 260 BD (vanaf najaar 1974)*
350 Sport v.a. 1979: 260 D (dat is dan vanaf najaar 1978)*
350 Sport K2 v.a. 1983: 260 CM (vanaf najaar 1982)*
350 Kanguro X/X1: 260 D
350 Kanguro X2/X3: 260 CT (met andere schuif/naald e.d.)
(voor de verschillende Sport modellen, zie www.motomoriniclub.nl/develD.html)
)* de modeljaren lopen vanaf het najaar eraan voorafgaand.
Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er in de loop van de jaren verkeerde naaldsproeiers gemonteerd zijn, of dat gelijke typen carburateurs overgezet zijn van een andere motor, maar waar dan wel een andere bezetting in zat. Overigens vermoed ik niet dat het vreselijk veel uitmaakt. Het kan wel net het verschil maken tussen redelijk en goed
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact: