Tom wrote: ↑17 May 2018, 09:58
Trouwens, die oude 500 zuigers op de foto zien er toch nog hartstikke mooi uit? Waarom vervangen als je met een setje overmaakt zuigerveren, en dan 'terugvijlen' ook nog uit de voeten kan?
O nu zie ik het die gedemonteerde zijn idd niet origineel
Ze zijn niet origineel maar ook mijn cilinders zijn redelijk beschadigd doordat de hele motor in de soep gedraaid is. Ik heb ook de indruk dat er 1 zuiger iets ovaal is door een ingeramde zuigerpen (was te dik). In ieder geval komt het er op neer dat ik momenteel zit met een boring van 71 of 72mm en een zuiger van 70 of 71mm (ik weet het niet meer zeker). De gemonteerde zuiger had ruim 1 mm speling
Ofwel kan ik gaan voor een big-bore kit 520cc met huidige cilinder en een hierin beschikbare overmaat zuiger. Dit mits opboren cilinder uiteraard.
Ofwel een andere cilinder scoren en netjes opboren naar de betreffende overmaat zuiger over welke ik reeds beschik. Mijn voorkeur gaat naar deze laatste. Tintin's gonna save the day, waarvoor dank!
De gemonteerde zuigers lijken van alle modellen die ik tegengekomen ben het meeste op die van Tritschs. Jammer dat alles niet verder met de nodige zorg is gemonteerd want die zijn blijkbaar echt wel kostelijk.
Ter zijde: Heeft iemand hier ervaring met de 520cc van ducati development dortmund?