Deel-restauratie 3 1/2 Ries
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Hallo allemaal
vorig jaar mei heb ik mijn 3 1/2 aangeschaft, en volgens de duitser was de tandriem pas vervangen. Maar, ik ben een beetje voorzichtig ermee, en zet er een nieuwe op.
Nu is mijn vraag: kan ik met het oude riempje naar de automaterialenzaak, en krijg ik dan de goede, of waar moet ik op letten, zodat ik het juiste tandriempje krijg.
Ik heb een filmpje gemaakt(niet zo best licht, maar het is te zien) hoeveel speling de tandriem heeft.
http://www.youtube.com/watch?v=X01nR831aKg
Ook heb ik even wat foto's van het riempje zelf gemaakt
mvg Ries
vorig jaar mei heb ik mijn 3 1/2 aangeschaft, en volgens de duitser was de tandriem pas vervangen. Maar, ik ben een beetje voorzichtig ermee, en zet er een nieuwe op.
Nu is mijn vraag: kan ik met het oude riempje naar de automaterialenzaak, en krijg ik dan de goede, of waar moet ik op letten, zodat ik het juiste tandriempje krijg.
Ik heb een filmpje gemaakt(niet zo best licht, maar het is te zien) hoeveel speling de tandriem heeft.
http://www.youtube.com/watch?v=X01nR831aKg
Ook heb ik even wat foto's van het riempje zelf gemaakt
mvg Ries
Last edited by Borrani on 29 Jun 2009, 20:20, edited 1 time in total.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Beste Ries,
de originele riempjes hadden een A, B of C specificatie, corresponderend met de letter op het bovenste tandwiel. Een A of B poulie kun je héél goed voorzien van een niet-originele Mitsuboshi. De importeur zit in Dordrecht (Tsubaki) en je kunt zo'n riempje bestellen bij je lokale 'lagerboer'. Kost minder dan 10 Euro.
De meeste Clubleden zijn zeer tevreden over de pasvorm van Mitsuboshi.
De maat is 124 L 075.
124 = lengte
L = tanden binnenkant
075 = breedte.
Maten volgens mij in inches (weet ik niet zeker).
Wat "LD" op jouw riem betekent zou ik niet weten; het hoort "L" te zijn.
de originele riempjes hadden een A, B of C specificatie, corresponderend met de letter op het bovenste tandwiel. Een A of B poulie kun je héél goed voorzien van een niet-originele Mitsuboshi. De importeur zit in Dordrecht (Tsubaki) en je kunt zo'n riempje bestellen bij je lokale 'lagerboer'. Kost minder dan 10 Euro.
De meeste Clubleden zijn zeer tevreden over de pasvorm van Mitsuboshi.
De maat is 124 L 075.
124 = lengte
L = tanden binnenkant
075 = breedte.
Maten volgens mij in inches (weet ik niet zeker).
Wat "LD" op jouw riem betekent zou ik niet weten; het hoort "L" te zijn.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
er staat een A op de poelie350-v-twin wrote:Beste Ries,
de originele riempjes hadden een A, B of C specificatie, corresponderend met de letter op het bovenste tandwiel. Een A of B poulie kun je héél goed voorzien van een niet-originele Mitsuboshi. De importeur zit in Dordrecht (Tsubaki) en je kunt zo'n riempje bestellen bij je lokale 'lagerboer'. Kost minder dan 10 Euro.
De meeste Clubleden zijn zeer tevreden over de pasvorm van Mitsuboshi.
De maat is 124 L 075.
124 = lengte
L = tanden binnenkant
075 = breedte.
Maten volgens mij in inches (weet ik niet zeker).
Wat "LD" op jouw riem betekent zou ik niet weten; het hoort "L" te zijn.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Mijn beide Morinis hebben een "A" poelie (geen A cup )
Gewoon een Mitsuboshi scoren bij je lokale lager leverancier.
Zij kunnen 'm bestellen bij Tsubaki in Dordrecht (de importeur).
Kost minder dan 10 Euro per stuk en past erg goed.
Net nog ff het filmpje op YouTube bekeken. Kan dat niet zo goed beoordelen. Likt mij wel dat het huidige riempje iets te los zit. Beter ff vernieuwen. Let wel op dat je na afloop de centrale bout op het vliegwiel
met het juiste koppel vastzet. Je kan tevens een klein beetje Loctite op het schroefdraad aanbrengen. Een BEETJE.
Gewoon een Mitsuboshi scoren bij je lokale lager leverancier.
Zij kunnen 'm bestellen bij Tsubaki in Dordrecht (de importeur).
Kost minder dan 10 Euro per stuk en past erg goed.
Net nog ff het filmpje op YouTube bekeken. Kan dat niet zo goed beoordelen. Likt mij wel dat het huidige riempje iets te los zit. Beter ff vernieuwen. Let wel op dat je na afloop de centrale bout op het vliegwiel
met het juiste koppel vastzet. Je kan tevens een klein beetje Loctite op het schroefdraad aanbrengen. Een BEETJE.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Oké350-v-twin wrote:Mijn beide Morinis hebben een "A" poelie (geen A cup )
Gewoon een Mitsuboshi scoren bij je lokale lager leverancier.
Zij kunnen 'm bestellen bij Tsubaki in Dordrecht (de importeur).
Kost minder dan 10 Euro per stuk en past erg goed.
Net nog ff het filmpje op YouTube bekeken. Kan dat niet zo goed beoordelen. Likt mij wel dat het huidige riempje iets te los zit. Beter ff vernieuwen. Let wel op dat je na afloop de centrale bout op het vliegwiel
met het juiste koppel vastzet. Je kan tevens een klein beetje Loctite op het schroefdraad aanbrengen. Een BEETJE.
De bougie moet hier verkrijgbaar zijn in de buurt anders maar een doos vol halen
mvg Ries
- evschothorst
- Posts: 11
- Joined: 25 Mar 2009, 09:16
- Location: Winsen Luhe (Deutschland)
Ik heb nog een paar Conti riempjes ....als de jouwe niet passen, kun je t hiermee ook eens proberen. Weet niet meer wat ze gekost hebben, was ook n paar Euro. Eventueel kan ik met portovergoedig (uit Hamburg) een sturen zodat je verschillende Contis hebt om uit te proberen wat past. Mitsuboshi heb ik helaas niet meer....en gates was bij mij snell"kapot":::
mvg Evert
mvg Evert
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Hallo Evert,evschothorst wrote:Ik heb nog een paar Conti riempjes ....als de jouwe niet passen, kun je t hiermee ook eens proberen. Weet niet meer wat ze gekost hebben, was ook n paar Euro. Eventueel kan ik met portovergoedig (uit Hamburg) een sturen zodat je verschillende Contis hebt om uit te proberen wat past. Mitsuboshi heb ik helaas niet meer....en gates was bij mij snell"kapot":::
mvg Evert
ik kijk het bestelde riempje even aan.. ik weet niet hoe oud die van jou al zijn?
hier ff ene paar plaatjes,
-nieuwe dellorto pakkingen en atomisers
-Nieuwe bougies zonder r
-nieuwe bougiedoppen
-nieuwe bougiekabels
-nieuwe brandstofslang(wel automotive, maargoed in ieder geval niet zo'n doorzichtige die na een half jaar al hard is), met goede klemmetjes.
Nu is het nog even wachten op de carburateurs, die zagen er erg vergumd uit, ze worden ultrasoon gereinigd..
oude bougies
carburateurs
Gelijk de spruitstukken eraf gehaald, heb wat problemen gehad met 1 spruitstuk, daar heeft al een scheur in gezeten, en na 1000 km had ik 1 carburateur in de hand. Klote dus... Maargoed, heb er een paar bij gevonden, gelijk even de pasvlakjes vlak gemaakt
en goed schoon gemaakt.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
haha, dat is de dop/kabel die er van af kwam, zal eens meten van de week!350-v-twin wrote:Hé man, je bent goed bezig!!Borrani wrote:Dit zal de orginele ariete dop zijn?
Zou heel goed een originele Ariete kunnen zijn. Waar heb je die vandaan? Is best moeilijk aan te komen. Heb je de weerstand gemeten? Heb ik zelf nog niet gedaan.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
- evschothorst
- Posts: 11
- Joined: 25 Mar 2009, 09:16
- Location: Winsen Luhe (Deutschland)
Hallo Borani,
Ok, Meine sind etwa 1 jr "alt", habe damals mehrere gekauft um auswahl bzgl Passform zu haben. ....oja nederlands...zijn dus bijna nieuw en koel verpakt, in de kelder.... Ik hoor wel hoe t verder gaat met jouw projekt.
Er is tussen de verschillende Conti's (een beetje) maatverschil, ik vermoed dat dit ook zo is bij andere riempjes, daarom had ik voor de inbouw liever een stel verschillende, om niet mis te grijpen....
Groet, veel succes en nog meer plezier, Evert
Ok, Meine sind etwa 1 jr "alt", habe damals mehrere gekauft um auswahl bzgl Passform zu haben. ....oja nederlands...zijn dus bijna nieuw en koel verpakt, in de kelder.... Ik hoor wel hoe t verder gaat met jouw projekt.
Er is tussen de verschillende Conti's (een beetje) maatverschil, ik vermoed dat dit ook zo is bij andere riempjes, daarom had ik voor de inbouw liever een stel verschillende, om niet mis te grijpen....
Groet, veel succes en nog meer plezier, Evert
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Borrani wrote:
De Luchtfilters die in de 3 1/2 zitten, zijn dat standaard filters uit een bepaalde motor/auto, of is het lastig om aan te komen?
Ries
Ze zijn volgens mij niet in andere merken toegepast, maar je kunt ze gewoon bestellen bij NLM in Engeland of Tritsch in Duitsland.
Zie deze link naar de catalogus van de producent:
http://www.sgr-it.com/download/pdf/25E_filtri.pdf
Dan pagina 39 en pag 56 voor een afbeelding
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Vandaag de carburateurs in elkaar gezet, ze zijn erg mooi schoon geworden, het lijkt wel NOS zo na de ultrasoon schoonmaakbeurt.
Even ter vergelijking:
Voor:
Na:
Heb veel (en nog steeds) aan brommers gesleuteld, maar sjonge, dat is echt geen vergelijking, wat een mooie carburateurs, en wat zitten ze goed in elkaar in vergelijking tot een Bing carburateur!
Even ter vergelijking:
Voor:
Na:
Heb veel (en nog steeds) aan brommers gesleuteld, maar sjonge, dat is echt geen vergelijking, wat een mooie carburateurs, en wat zitten ze goed in elkaar in vergelijking tot een Bing carburateur!