rdw-keuring
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
rdw-keuring
Heeft iemand al eens een motor op kenteken gekregen zonder dat daar iets van papieren bij zat?
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Ja en nee. Zonder papieren moet de motor van vóór een bepaalde datum zijn om een kans te maken (geloof 1987, maar weet ik niet zeker).
Je zal dan een aankoopbewijs moeten hebben, zeg maar een bon.
Voorts moet jij het bouwjaar aantonen (=bewijzen). Als je dat kunt met behulp van een kentekenbewijs vóór en één van nà jouw framenummer, dan zit je op rozen.
Zou ook moeten kunnen aan de hand van brochures/advertenties, maar is lastiger, want op een advertentie staat weer vaak geen jaar.
Al met al errug lastig, maar niet onmogelijk.
Heb van een Corsaro 125 uit 1963 mbv Duitse kentekenbewijzen het bj kunnen aantonen.
Neem ff contact op met de RDW, of kijk op de site.
Je zal dan een aankoopbewijs moeten hebben, zeg maar een bon.
Voorts moet jij het bouwjaar aantonen (=bewijzen). Als je dat kunt met behulp van een kentekenbewijs vóór en één van nà jouw framenummer, dan zit je op rozen.
Zou ook moeten kunnen aan de hand van brochures/advertenties, maar is lastiger, want op een advertentie staat weer vaak geen jaar.
Al met al errug lastig, maar niet onmogelijk.
Heb van een Corsaro 125 uit 1963 mbv Duitse kentekenbewijzen het bj kunnen aantonen.
Neem ff contact op met de RDW, of kijk op de site.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Per 1 mei 2009 zijn er een heleboel regels veranderd mbt importkeuring. Een keurmeester vertelde mij dat ze voor motoren van voor eind jaren 80 een bouwjaar(heel vaak in typeplaatje) en een vin (framenummer) nodig hebben. Papieren/originele kenteken is niet verplicht, echter buiten de eu is het wel wat lastiger allemaal met de douane ed.350-v-twin wrote:Ja en nee. Zonder papieren moet de motor van vóór een bepaalde datum zijn om een kans te maken (geloof 1987, maar weet ik niet zeker).
Je zal dan een aankoopbewijs moeten hebben, zeg maar een bon.
Voorts moet jij het bouwjaar aantonen (=bewijzen). Als je dat kunt met behulp van een kentekenbewijs vóór en één van nà jouw framenummer, dan zit je op rozen.
Zou ook moeten kunnen aan de hand van brochures/advertenties, maar is lastiger, want op een advertentie staat weer vaak geen jaar.
Al met al errug lastig, maar niet onmogelijk.
Heb van een Corsaro 125 uit 1963 mbv Duitse kentekenbewijzen het bj kunnen aantonen.
Neem ff contact op met de RDW, of kijk op de site.
-
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Kijk, dat is interessant. Ik heb een Mk II Camel in onderdelen die dus uit italie is gekomen zonder enige vorm van papieren. Het typeplaatje zal ik eens opzoeken, thanx!Borrani wrote:Papieren/originele kenteken is niet verplicht, echter buiten de eu is het wel wat lastiger allemaal met de douane ed.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Morini is bij het RDW ook niet echt bekend, waar ze veel waarde aan hechten voor de vorm, is bijvoorbeeld een setje foto's of een folder van het model en een uitdraai van framenummers ofzo.hombre wrote:Kijk, dat is interessant. Ik heb een Mk II Camel in onderdelen die dus uit italie is gekomen zonder enige vorm van papieren. Het typeplaatje zal ik eens opzoeken, thanx!Borrani wrote:Papieren/originele kenteken is niet verplicht, echter buiten de eu is het wel wat lastiger allemaal met de douane ed.
Succes, als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel, ik ben al een keer of 8 langs geweest voor importkeuring van een klassieke motor.
mvg Ries