Deel-restauratie 3 1/2 Ries
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Zo,
ik laat ook maar weer eens wat van me horen!
Na de ingrepen van vorig jaar liep de morini best aardig, er zat alleen weinig puf in, gevoelsmatig weinig compressie, bouwde carterdruk op, afstelling bleef verlopen.. Dus de planning gemaakt om in ieder geval cilinders/zuigers/koppen/kleppen te inspecteren.
De hele winter kwamen er andere zaken bij tussen, maar nu heb ik eindelijk vorige week een start gemaakt. Dit gaat tegelijk met het plaatsen van het sport spatbord, sport kroonplaat, dus de morini ligt voor 70% weer uit elkaar
Helaas betekent dit dat ik voor zoals het er nu naar uit ziet niet bij het 25 jarige ritje ben met de morini..
Blok op de werkbank
Deksels er af
Cilinders en koppen verwijderd
Bus lijkt nog prima, op koolaanslag na dan, maar dat is er uit te poetsen
Schroefdraad wat minder, moet ik laten repareren
Gebroken zuigerveer... tpv de voorste cilinder, heel vreemd, ik vermoed met montage al gebroken..
Slotspeling was ong 0,8mm.. veel te groot.
Veel kool aanslag voor een 4t vind ik
Zijn dit originele zuigers?
Mal gemaakt om klepveren in te drukken voor demontage
Achterste cilinder, witte aanslag??
Voorste cilinder
vette bende
Momenteel ben ik druk bezig alles schoon te maken... volgende keer meer
mvg Ries
ik laat ook maar weer eens wat van me horen!
Na de ingrepen van vorig jaar liep de morini best aardig, er zat alleen weinig puf in, gevoelsmatig weinig compressie, bouwde carterdruk op, afstelling bleef verlopen.. Dus de planning gemaakt om in ieder geval cilinders/zuigers/koppen/kleppen te inspecteren.
De hele winter kwamen er andere zaken bij tussen, maar nu heb ik eindelijk vorige week een start gemaakt. Dit gaat tegelijk met het plaatsen van het sport spatbord, sport kroonplaat, dus de morini ligt voor 70% weer uit elkaar
Helaas betekent dit dat ik voor zoals het er nu naar uit ziet niet bij het 25 jarige ritje ben met de morini..
Blok op de werkbank
Deksels er af
Cilinders en koppen verwijderd
Bus lijkt nog prima, op koolaanslag na dan, maar dat is er uit te poetsen
Schroefdraad wat minder, moet ik laten repareren
Gebroken zuigerveer... tpv de voorste cilinder, heel vreemd, ik vermoed met montage al gebroken..
Slotspeling was ong 0,8mm.. veel te groot.
Veel kool aanslag voor een 4t vind ik
Zijn dit originele zuigers?
Mal gemaakt om klepveren in te drukken voor demontage
Achterste cilinder, witte aanslag??
Voorste cilinder
vette bende
Momenteel ben ik druk bezig alles schoon te maken... volgende keer meer
mvg Ries
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
voor de liefhebbers, het complete album is hier te vinden
http://s533.photobucket.com/albums/ee34 ... 20revisie/
http://s533.photobucket.com/albums/ee34 ... 20revisie/
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Na een tijdje heen en weer mailen met Wolfgang Tritsch komen volgende week ofzo de onderdelen deze kant op.
Als ik ze heb zal ik wel weer wat meer foto's plaatsen. Dan kunnen de cilinders en 1 kop naar een motorrevisiebedrijf in de buurt. Wordt 1 uitlaat schroefdraad gemaakt, en de cilinders geboord/gehoond.
mvg Ries
Als ik ze heb zal ik wel weer wat meer foto's plaatsen. Dan kunnen de cilinders en 1 kop naar een motorrevisiebedrijf in de buurt. Wordt 1 uitlaat schroefdraad gemaakt, en de cilinders geboord/gehoond.
mvg Ries
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
zo, alweer een hele tijd verder...
Spullen binnen gehad van Tritsch.
Cilinders zijn daarna geboord en gehoond. Uitlaatklepgeleiders nieuw erin, geperst, en zitting van uitlaatkleppen zijn opnieuw gefreesd/geslepen. Inlaatkleppen en busjes waren nog prima, wel zitting opnieuw ingeslepen.
1 Uitlaat draadgat laten repareren. Vanavond een begin gemaakt met de montage. Eerst nog even wat oude foto's, en aan t eind van vanavond.
Mvg Ries
Cilinder en zuigers meten... zuigers versleten..
Uitlaatkleppen ook versleten...
nieuwe spullekes
Mooi dat wiseco spul
Nieuwe zuiger in de cilinder
Leuk stel zo
kan het niet laten
zo, eind van de week meer!
mvg Ries
Spullen binnen gehad van Tritsch.
Cilinders zijn daarna geboord en gehoond. Uitlaatklepgeleiders nieuw erin, geperst, en zitting van uitlaatkleppen zijn opnieuw gefreesd/geslepen. Inlaatkleppen en busjes waren nog prima, wel zitting opnieuw ingeslepen.
1 Uitlaat draadgat laten repareren. Vanavond een begin gemaakt met de montage. Eerst nog even wat oude foto's, en aan t eind van vanavond.
Mvg Ries
Cilinder en zuigers meten... zuigers versleten..
Uitlaatkleppen ook versleten...
nieuwe spullekes
Mooi dat wiseco spul
Nieuwe zuiger in de cilinder
Leuk stel zo
kan het niet laten
zo, eind van de week meer!
mvg Ries
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Jeps,mantaray wrote:Is dat een 400setje Ries ?
Ik ben verleden week nog meermaals bij Tritsch geweest.
Kon niet op de site en had Tony in een sms gevraagd om op het forum te zetten dat ik daar in de buurt was ingeval iemand iets nodig had maar das schijnbaar verkeerd gelopen.
aardige kerel, ik wil er nog een keer heen, dit is per post gegaan.
mvg Ries
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
zo mensen, eindelijk na de renovatie van de schuur weer kunnen klussen...
ik wil graag voetsteunen van de 3 1/2 verder naar achter hebben, nu heb ik een aantal onderdelen gekocht van een incompleet setje.
Is er iemand die mij kan helpen het setje compleet te maken? Eventueel zou ik ook al geholpen zijn met afmetingen van het systeem..
Heeft iemand enig idee waar het lange chrome rempedaal bij hoort en de kromme rechter voetsteun??
Het moet er aan de schakelkant zo uit gaan zien
ik wil graag voetsteunen van de 3 1/2 verder naar achter hebben, nu heb ik een aantal onderdelen gekocht van een incompleet setje.
Is er iemand die mij kan helpen het setje compleet te maken? Eventueel zou ik ook al geholpen zijn met afmetingen van het systeem..
Heeft iemand enig idee waar het lange chrome rempedaal bij hoort en de kromme rechter voetsteun??
Het moet er aan de schakelkant zo uit gaan zien